Masaż – dobry, a zły dotyk



Byłam w ostatni czwartek na masażu sportowym. Masowała mnie pani. Powiedziała, że to jest mocny masaż. Ucieszyłam się, bo nie lubię miziania. Masaż był rzeczywiście bardzo mocny i w pod koniec sesji już miałam dosyć, i chciałam, żeby jak najszybciej się skończył. Po masażu nie miałam siniaków, ale bolało mnie miejscami ciało przez trzy kolejne dni. Bolała mnie skóra na udach i w niektórych obszarach na łydkach. Ale masaż przyniósł oprócz minusów także plusy, bo pięknie zarysowały się mięśnie nóg i mam wrażenie, jakby wchłonęły się niepotrzebne opuchnięcia. Nogi wyglądają na szczuplejsze i mocniejsze.
Na masaż umówiłam się do salonu specjalizującego się w tego typu zabiegach. Byłam tam pierwszy raz, więc miałam masę obaw, czy masażyści tam pracujący mają odpowiednie kwalifikacji i mnie nie uszkodzą. Przyznam, że w trakcie masażu, kiedy dotyk pani masażystki mnie bolał zastanawiałam się, czy ona wie dokładnie co robi i czy boli dlatego, że musi boleć i czy potem będzie już tylko lepiej. Przez te myśli nie mogłam się całkowicie wyluzować.
Na masaż najlepiej chodzić do sprawdzonych i polecanych masażystów. Warto również umawiać się na masaże, które mają przynieść pozytywne zmiany, a nie tylko ugniatanie ciała jak ciasta, z którego nic nie wyniknie pozytywnego. Poza tym trzeba wiedzieć czego się chce, więc przed masażem warto ustalić z masażystą co masujemy i w jaki sposób. Na przykład tzw. masaż limfatyczny jest dość delikatny. Masaż klasyczny jest miksem masażu delikatnego z elementami mocniejszego nacisku. Masaż tzw. sportowy, czyli rozbijający zrosty mięśniowe i przykurcze jest bolesny. Masaż relaksacyjny jest delikatny i koncentruje się na dotykaniu miejsc, w których znajdują się zakończenia nerwowe, czyli dłonie, stopy, kręgosłup, miejsca na głowie.
Osoba, która nie ma pojęcia o masowaniu może narobić poważnych uszkodzeń w ciele człowieka, np. przestawić mięśnie, zerwać przyczepy mięśniowe, doprowadzić do powstania siniaków, krwiaków, wywołać bóle kręgosłupa, zaburzyć działanie organów wewnętrznych, a w najgorszym wypadku sparaliżować ciało osoby masowanej (taki przypadek w Polsce był swego czasu mocno nagłaśniany w mediach).
Masaż wykonany przez osobę mającą pojęcie o technikach masażu pomaga usunąć z ciała produkty przemiany materii, ściąga zanieczyszczenia do krwiobiegu, relaksuje psychicznie, odpręża ciało, przyspiesza regenerację ciała na zewnątrz i wewnątrz i oczywiście ujędrnia skórę i mięśnie, dzięki czemu ciało wygląda młodziej.
Dla niektórych masaż jest elementem zdrowego trybu życia, obok diety, sportu, unikania stresu, wysypiania się itp. Dobry masażysta jest na wagę złota, więc jak już takiego namierzycie, to polecam regularnie się u niego masować, np. raz na miesiąc.

Komentarze

Popularne posty

Łączna liczba wyświetleń