Właściwości czerwonej kapusty



Każdy wie, że jedzenie kapusty jest bardzo wskazane, bo jest bardzo zdrowe dla ludzkiego organizmu. Kapusta surowa, kapusta kiszona, kapusta gotowana, zasmażana – jedzenie jej pod każdą postacią ma właściwości lecznicze, bo usuwa toksyny, zawiera cenne witaminy (C, B, E, K, A) i mikroelementy, jak siarka, wapń, magnez, potas.
A co ma takiego w sobie czerwona kapusta?
Czerwona kapusta ma wszystkie zalety lecznicze białej kapusty, a dodatkowo zawiera ogrom antocyjanów (czemu zawdzięcza swój kolor), czyli najsilniejszych antyutleniaczy. Dodatkowo ma w sobie więcej witaminy B1 niż kapusta biała. Te antocyjany mają właściwości przeciwnowotworowe.
Czy czerwona kapusta jest niedoceniania?
Każdy może odpowiedzieć sobie na to pytanie poprzez zadanie kolejnego „kiedy ostatnio jadłem/am kapustę czerwoną?” Ja jadłam dwa miesiące temu, także wczoraj. Kapusta czerwona jest tania jak przysłowiowy barszcz, łatwa w przygotowaniu i pyszna. Mój pomysł na czerwoną kapustę to surówka z poszatkowanej kapusty oraz cebuli z dodatkiem oliwy z oliwek, soku z cytryny, a wszystko posolone i popieprzone. Taka surówka wspaniale smakuje sama, jak również z chlebkiem posmarowanym masełkiem, albo z gotowanymi kartofelkami, albo z kaszą gryczaną. Możliwości jest wiele. Pyszna jest kapusta zasmażana, ale nie umiem jej robić tak dobrze, jak moja babcia, więc poprzestaję na surówkach.
Polecam każdemu nabyć dziś czerwoną kapustę i przyrządzić surówkę w dowolnej wariacji.
Smacznego!

Komentarze

Popularne posty

Łączna liczba wyświetleń